پارچه های مناسب کودکان

پارچه های مناسب کودکان

خرید لباس کودک همیشه جذاب ومفرح است. تفاوتی نمی‌کند که برای کودک خودتان لباس می خرید و یا می‌خواهید لباس کودک به‌عنوان هدیه بخرید. درهرصورت یکی از شادی‌ها ولذت‌های زندگی پیش روی شما است. اما نکته مهم برای تکمیل این شادی، انتخاب پارچه مناسب کودک است. در غیر این صورت وبا انتخاب اشتباه ممکن است باعث ناراحتی پوست کودک وآزار او شوید.
در این مطلب قصد داریم نکات بسیار مهم در خرید لباس کودک را بیان کنیم. همچنین در ادامه این نوشتار 1+3 پارچه کودکانه معرفی می‌کنیم که گزینه‌های مناسب برای دوخت لباس کودک هستند.

6 نکته مهم در خرید لباس کودک

-1 پوست کودکان حساس است!
زمانی که تصمیم میگیرید برای کودک خود لباس بخرید، قبل از هر چیز باید به این موضوع فکر کنید که کودکان دارای پوستی بسیار حساس هستند ونمی‌توانند به‌خوبی دمای بدن خود را تنظیم کنند. به همین دلیل هر پارچه‌ای را نمی‌توان به‌عنوان پارچه کودکانه پذیرفت. بنابراین پارچه‌ای را انتخاب کنید که در عین نرم بودن، بتواند از پوست ظریف کودک محافظت کند.

-2بهترین انتخاب برای لباس کودکان
بهترین پارچه مناسب لباس کودک، پارچه‌ای است که دارای الیاف طبیعی وارگانیک باشد. فراموش نکنید که هرچه پوست جوان‌تر باشد، حساس‌تر است ونیاز به پوششی نرم وملایم دارد.

-3 به هشدارها توجه کنید!
پارچه‌هایی که روی آن هشدارهایی نوشته شده ومناسب لباس خواب است ویا اینکه باید دور از حرارت قرار بگیرند، به‌هیچ‌وجه برای کودکان مناسب نیست. این نوع پارچه‌ها قابل اشتعال هستند ودر صورت استفاده برای لباس کودک، باعث به خطر افتادن سلامتی او خواهد شد ودر صورت نزدیک شدن کودک به آتش، احتمال ذوب ویا آتش گرفت آن وجود دارد
.
-4 انعطاف پذیری بسیار مهم است!
هنگام خرید لباس کودک به انعطاف‌پذیر بودن پارچه آن توجه کنید. این موضوع در خرید لباس نوزادان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. نوزادان بیشتر زمان را در خواب هستند ودر هنگام خواب حرکت می‌کنند. بنابراین اگر لباسی با بافت سفت ومحکم بر تن داشته باشند، باعث ناراحتی آن‌ها ویا زخم شدن پوست لطیفشان خواهد شد

-5 پلاستیک، دشمن پوست کودک شماست!
پارچه مناسب کودک فقط باید از الیاف طبیعی تهیه شده باشد. الیاف مصنوعی به دلیل استفاده از متریال پلاستیکی، باعث عرق کردن کودک می‌شوند. همچنین بعد از خیس شدن، باعث سرد شدن بدن کودک می‌شوند. بنابراین به‌هیچ‌وجه لباس‌هایی با الیاف پلاستیکی و مصنوعی برای لباس کودک خود انتخاب نکنید؛ حتی اگر با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب تزیین شده باشد. سلامتی کودک شما قبل از هر چیز اولویت دارد.

-6به کیفیت اهمیت دهید!
کودکان ذخایر انرژی بی پایان هستند! آن‌ها به‌طور معمول همیشه در حال جنب‌وجوش و بازی هستند. در این شرایط شما نمی‌توانید کودک را با لباسی خشن، سفت و با بافت سخت محدود کنید. درعین‌حال پارچه باید دارای بافتی بادوام باشد و قدرت تحمل شستشوهای مکرر را داشته باشد.
تا اینجا با نکات مهم در خرید لباس مناسب کودکان آشنا شدید، اما اگر خودتان بخواهید برای کودک عزیزتان لباسی بدوزید چطور؟ کدام پارچه ها مناسب دوخت و دوز لباس کودکان است؟ در ادامه به معرفی این پارچه های مناسب میپردازیم …

پارچه های مناسب لباس کودکان


پنبه، همیشه بهترینه!

بهترین و مناسب‌ترین پارچه برای کودکان و البته همه ما انسان‌ها، الیاف طبیعی پنبه است. این پارچه جذاب، نرم و لطیف گزینه مناسبی برای پوست نازک و حساس کودک شما است. در نظر داشته باشید که کودکان با پوست حساس خود بیشتر از بزرگ‌ترها دچار اگزما و بیماری‌های پوستی می‌شوند. اما پنبه، پارچه کودکانه مناسبی است که اجازه تنفس پوست را می‌دهد و تحریک آن را کاهش می‌دهد.
پارچه پنبه فاقد مواد شیمیایی و آفت‌کش است. از سوی دیگر کودکان هر روز نیاز به چند با تعویض لباس دارند. در این بین، پارچه پنبه بعد از هر شستشو به‌سرعت خشک می‌شود و مادر به‌سرعت می‌تواند از آن استفاده کند. فراموش نکنید که خیس ماندن بدن کودک مقاومت او را در برابر بیماری‌ها کاهش می‌دهد و باعث زخم شدن بدن و کاهش دمای بدن می‌شود. اما پنبه به عنوان پارچه مناسب کودک، بعد از خیس شدن به‌سرعت خشک می‌شود. به همین دلیل از هر لحاظ می‌توان گفت که بهترین پارچه مناسب کودک، پارچه پنبه محسوب می‌شود.

فراموش نکنید که خیس ماندن بدن کودک مقاومت او را در برابر بیماری‌ها کاهش می‌دهد و باعث زخم شدن بدن و کاهش دمای بدن می‌شود.

جنس ژرسه، نرم و ضد چروک

خرید لباس کودک از جنس ژرسه نیز گزینه مناسبی است. این پارچه به دلیل ساختار کششی خود، تنفس پوست را امکان پذیر می‌کند. علاوه بر آن، دارای بافتی نرم و منعطف است. به همین دلیل گزینه مناسبی برای تحرکات و جنب‌وجوش زیاد کودکان در هنگام بازی و خواب محسوب می‌شود.
موضوع جذاب دیگر درباره این پارچه، چروک نشدن آن است. بنابراین می‌توانید برای دوخت لباس‌های زمستانی روی پارچه کودکانه ژرسه حساب کنید و لباسی گرم و منعطف با آن بدوزید.

پارچه پشمی تدی، ببعی دوست داشتنی!

شاید شما هم دوست دارید خودتان دست به کار شوید و لباس زمستانی گمی برای کودک دلبندتان بدوزید. یکی از پارچه‌های بسیار خوب برای لباس زمستانی کودک، پشمی است که با نام تدی ببعی نیز شناخته می‌شود. از این پارچه به دلیل بافت بسیار گرمی که دارد، به‌عنوان پتو نیز استفاده می‌شود. اما شما می‌توانید با آن، یک پالتو جذاب و زیبا برای کودک خود بدوزید.
پارچه کودکانه تدی ببعی از الیاف پلی‌استر تهیه می‌شود و بعد آن را شانه می‌زنند. همچنین گاهی اوقات در تهیه آن از الیاف دیگری مانند کنف و ابریشم نیز استفاده می‌شود. ویژگی جالب توجه و خوب پارچه پشمی تدی این است که مقاومت بالایی در برابر لکه‌ها دارد و شستشوی آن آسان و سریع است. علاوه بر آن رنگ این پارچه کاملا ثابت است و به‌راحتی می‌توانید آن را با سایر لباس‌های رنگی در ماشین لباسشویی بیندازید و نگران رنگی شدن آن نشوید.

پارچه پشمی تدی این است که مقاومت بالایی در برابر لکه‌ها دارد و شستشوی آن آسان و سریع است.

کتان، محکم و مهربان!

خرید لباس کودک از جنس پارچه کتان، انتخابی درست و مناسب است. این پارچه کودکانه، مزایای جالب توجهی مانند نرمی و ملایم بودن دارد. کتان زمانی که مرطوب و خیس می‌شود، به دلیل ساختار خوب خود، به سرعت خشک می‌شود و به همین دلیل گزینه ایده آلی برای لباس کودک به حساب می‌آید.
علاوه بر آن، دوام کتان بسیار زیاد است و در برابر شستشوهای مداوم، بافت خود را از دست نمی‌دهد . کهنه نمی‌شود همچنین در گذر زمان و با شستشوی بیشتر، ساختار آن نرم و درعین‌حال قوی‌تر می‌شود.

پارچه کتان در گذر زمان و با شستشوی بیشتر، ساختار آن نرم و درعین‌حال قوی‌تر می‌شود.

علاوه بر موارد ذکر شده، پارچه‌های دیگری مانند بامبو، لنین، پارچه نخی گلدوزی شده نیز هستند که به‌عنوان پارچه مناسب کودک شناخته می‌شوند. اما می‌توان گفت در میان تمامی پارچه‌های موجود در بازار، این 4 مورد، از همه بهتر هستند و هیچ خطری برای کودک شما ندارند. شما می‌تواند به‌راحتی و سرعت آن‌ها را بشویید تا سریع خشک شوند. پارچه‌هایی منعطف و محکم که اجازه می‌دهند کودک شما آزادانه و بدون محدودیت بازی کند، بچرخد و آسوده بخوابد؛ بی آنکه آزاری به‌راحتی و آرامش او وارد شود.

منابع:

• parentherald.com
• silverbobbin.com

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن